Що таке гравітаційні хвилі?

Фізики з “Advanced Laser Interferometer”, LIGO і VIRGO, в рамках дослідницького проєкту Європейської гравітаційної обсерваторії, виявили гравітаційні хвилі високої енергії від злиття двох нейтронних зірок.

Відкриття датоване 16 жовтня і підтверджено космічним телескопом Фермі, який “записав” світло, що виходить з тієї ж області неба через 1,7 секунди після запису гравітаційних хвиль. Гравітаційні хвилі, які виникають під час злиття масивних об’єктів, рухаються зі швидкістю світла.

Дослідження має велике значення для наукової спільноти, оскільки спростовує сотню теорій всесвіту, які стверджують, що гравітаційні хвилі рухаються швидше за світло. Що суперечить законам гравітації, відкритих Альбертом Ейнштейном.

Космолог Мігель Зумалакаррегі з Північного інституту теоретичної фізики NORDITA, Стокгольм, Швеція, один з авторів цього дослідження, заявив: “Ці теорії дуже, дуже мертві”.

Він закликає науковців “повернутися за шкільні парти й почати думати про інші альтернативи”.

Одна з таких альтернатив - гіпотеза про темну енергію. Зазвичай її малюють у вигляді загадкової рідини, яка штовхає все та протидіє гравітації. Нове дослідження намагається схарактеризувати властивості цього п’ятого елементу, яке чомусь нагадує ефір.

Природа гравітаційних хвильРізні методи вимірювання швидкості розширення всесвіту надають дещо відмітні значення. Вимірювання, що ґрунтуються на спостереженні наднових, показують, що віддалені галактики прискорюються одна від одної зі швидкістю 73 км/с на мегапарсек. Але спостереження, отримані під час виміру мікрохвильового фону, демонструють, що швидкість розширення становить 67 км/с на мегапарсек.

Це означає, що або одне з вимірювань помилкове, або теорія “темної енергії” потребує перегляду. Замість того, щоб посилатися на фактор “темної енергії” на противагу теорії гравітації, деякі науковці змушені шукати причини “ослаблення” гравітації.

Космолог Тесса Бейкер з Оксфордського університету, співавтор однієї з гіпотез, каже:

“Важко побудувати теорію, яка прискорює всесвіт, не зіпсувавши при цьому Сонячну систему”.

Вона також стверджує, що будь-яка теорія вимагає масив фактичних даних. Але зазвичай астрономічні архіви не перевіряються дослідним шляхом.

Хоча ми вже маємо прорив у нашому розумінні Всесвіту, і він вплине на майбутнє наукових досліджень.

Залишайтеся з нами, щоб дізнатися більше!