Як динозаври виживали в Арктиці 70 мільйонів років тому

Група палеонтологів з Університету у Фербенксі та Університету штату Флорида виявила перші переконливі докази того, що кілька видів динозаврів, від невеликих птахоподібних до гігантських тиранозаврів, не лише мешкали на території нинішньої Аляски в епоху пізнього крейдяного періоду, а й гніздилися там.

"Не так давно люди були шоковані, дізнавшись, що динозаври жили в Арктиці 70 мільйонів років тому", - каже доктор Пет Друкенміллер, директор Музею Півночі Університету Аляски і науковий співробітник факультету геонаук Університету Аляски у Фербенксі.

"Тепер у нас є незаперечні докази того, що вони гніздилися і там. Це перший випадок, коли хтось продемонстрував, що динозаври могли розмножуватися в таких високих широтах".

Попередні дослідження на кількох інших ділянках знайшли докази того, що один або два види динозаврів, невідомих сучасній палеонтології, могли гніздитися поблизу або трохи вище арктичного чи антарктичного кола.

Екологічні умови в той час і в тому місці свідчать про екстремальні сезонні умови: середньорічна температура становила близько 6 градусів Цельсія.

Як динозаври виживали під час зими на Алясці?

Крім того, близько чотирьох місяців взимку була повна темрява і мороз.

"Виявити, що більшість, якщо не всі ці види, також розмножувалися в Арктиці, - це справді чудово", - каже доктор Друкенміллер.

Друкенміллер і його колеги задокументували стародавню арктичну екосистему формації Прінс-Крік на півночі Аляски, яка містить динозаврів, ссавців та інших хребетних.

Вони виявили сотні кісток маленьких динозаврів, зокрема крихітні зуби особин, які були ще в яйці або щойно вилупилися.

Серед арктичних динозаврів є дрібні і великі травоїдні види, цератопсиди (рогаті динозаври і лептоцератопсиди), цецелозаври і хижаки (тиранозаври, троодонтіди і дромеозаври).

"Одна з найбільших загадок арктичних динозаврів полягала в тому, чи мігрували вони сезонно на північ, чи були цілорічними мешканцями", - каже професор Грегорі Еріксон, дослідник з факультету біологічних наук Університету штату Флорида.

"Ми несподівано виявили останки перинатів, що представляють майже всі види динозаврів у цій формації. Це було схоже на доісторичний пологовий будинок".

Дізнавшись, що динозаври гніздяться в Арктиці, вчені зрозуміли, що тварини жили в цьому регіоні все своє життя.

Арктичні динозавриЇхні попередні дослідження показали, що інкубаційний період для цих видів динозаврів становить від трьох до шести місяців.

"Якими б похмурими і темними не були зими, влітку сонце світило 24 години на добу - чудові умови для динозавра, що росте, якщо він встигав досить швидко вирости до настання зими", - упевнений доктор Калеб Браун, палеонтолог із Королівського музею Тіррелла.

"Цілорічне перебування в Арктиці - це природна перевірка фізіології тварин", - додає професор Еріксон.

"Ми вирішили кілька давніх загадок часів динозаврів, але відкрили нову загадку. Як вони переживали арктичні зими?"

"Можливо, дрібні особини впадали в зимову сплячку. Можливо, інші жили за рахунок неякісного корму, як сучасні лосі, до весни", - припускає доктор Друкенміллер.

Палеонтологи виявили в цьому регіоні викопні рештки теплокровних тварин, але не змій, жаб або черепах, які були поширені в більш низьких широтах. Це свідчить про те, що холоднокровні тварини були погано пристосовані до виживання в умовах низьких температур регіону.

"Це дослідження зачіпає суть одного з найдавніших питань палеонтологів: чи були динозаври теплокровними? Ми вважаємо, що ендотермія, ймовірно, була важливою частиною їхнього виживання", - стверджує доктор Друкенміллер.

Джерело: paleontologyworld.com